5 asja, mida teha enne magamaminekut, et alustada parema homsega

FavoriteLoadingLisa lugemisnimekirja

Autor: Agnes Zaure
Toimetaja: Kertu-Liisu Ert

Edukad ettevõtjad teavad, et aeg on piiratud ja väärtuslik ressurss. Just seepärast võtavad  nad ärkveloldud ajast maksimumi.

On palju tegureid, mis aitavad kaasa „targalt“ töötamisele. Planeerimine ja piisav uni on neist ühed peamised.

1. Heida pilk oma kalendrisse. Nagu vanasõnagi ütleb: “Kes kukub läbi plaanide kavandamises, see kavandab iseenda läbikukkumist“. Vaadates õhtul kalendrisse, saad teada, mis on järgnevaks päevaks ette nähtud, saad end järgnevaks päevaks valmis seada ning läbi mõelda parimad viisid seatud eesmärkide saavutamiseks. Plaaneri järgmise päeva ülesannete lahendamiseks vajalik strateegia juba õhtul.

Sa magad paremini, kui tead, et oled eelseisvaks päevaks ettevalmistunud ning järgmisel hommikul saad tõusta teadmisega, et oled hoolitsenud tööle õige hoo sissesaamise eest.

2. Pane spordikott juba eelnevalt valmis. Millal iganes sa ka jõusaali, jooksma või koeraga jalutama minna kavatsed, pane oma varustus juba varakult valmis. Eelneval õhtul oma trenniriiete valmispanek on paljude ettevõtjate võtmenipp vähendamaks treeningute ärajäämise riski.

Kulub vaid üks minut, et riided valmis seada, kuid see loob kindla eelduse, et aktiivne liikumine toimuks igal hommikul. Tervise eest hoolitsemine on oluline osa ettevõtliku inimese elustiilist.

3. Lülita telefon une ajaks välja. Pärast kalendri kontrollimist ja plaanide uurimist, pane telefon hääletule režiimile või lülita see hoopis välja, et see ei piiksuks, heliseks ega häiriks muul viisil REM-unetsüklit. Häiritud uni loob väsimuse ja aeglase jõudluse. E-post või tekstisõnumid võivad oodata homseni.

4. Täida isiklikku päevikut. Päeviku täitmine igaõhtuse tavana aitab luua harjumuse teha päeva eesmärkidest kokkuvõtteid ning mõtestada lahti oma kavatsusi. Hoidke oma märkmikku näiteks öökapil, et võtta igal õhtul paar minutit aega ning vaadata üle päeva võidud ja kirjutada, mille eest oled sel päeval tänulik.

Võtke seda kui sisukat ja tähendusrikast õhtust meditatsiooni – vaid kaks minutit päeva tipphetkedele mõtlemist muudab sinu üldist mõttelaadi positiivsemaks. 219 inimest osalesid uuringus, mille käigus kirjutasid 3 nädala vältel sellest, mille üle nad tänulikud on. Tulemused kinnitasid, et tänulikkusest kirjutamine tõstis osalejate õnnetunnet ja eluga rahulolu ning vähendas depressiivseid sümptomeid.

Loetle need kõrghetked üles ning valmista oma meeled ette suurepäraseks uneks.

5. Loe tõelist kirjandust. Võid ise otsustada, mis on sinu jaoks tõeline kirjandus, kuid enne magamaminekut lugemine on suurepärane viis viia keha rahulikult uneseisundisse. Vali kindlasti paberkandjal raamat, sest elektroonikaseadmete valgus segab unerütmi.

Algse artikli leiad SIIT.