Kuidas tead, et idee on teostust väärt?

lightbulbs
Autor: Saskia Salakka
Toimetaja: Astrid Mägi

Sul on tulnud hea mõte. Võiks isegi öelda, et see mõte on parim, mis üldse kunagi kellelegi pähe tulnud. See täidab maailmas tühimiku, mille olemasolu keegi pole varem hoomatagi suutnud. Sa tead järsku, kuidas miljonite inimeste elu veidi paremaks muuta. Kuidas see idee teostuseni viia? Järgnevalt mõned soovitused algajale ettevõtjale, mida võiks arvestada idee teostamise kaalumisel.

  1. Ära võta muid töid ega vastutusi. Oma firma (ja toote) arendamine peaks olema su täiskohaga töö, kuna idee väljatöötamine võtab aega ja nõuab keskendumist. Sind ei tohiks samal ajal segada kellegi teise antud ülesanded.

  2. Jää reaalsuse piiridesse. Tegelikult ei pea su idee olema (kohe) maailmamuutev. Leia endakujuline tühimik turul. Mõtle näiteks millelegi olemasolevale, mida saaks paremini või efektiivsemalt teha. Ära jää kinni arvamusse, et pead tegema midagi, mida keegi varem pole teinud.

  3. Pane end tarbija rolli. Kui sa oma toodet või teenust ette kujutad, näed sa ennast seda kasutamas? Mõtle oma produkt põhjalikult läbi. Paranda seda, mis muudaks selle paremini kasutatavaks. Mõtle selle peale, kas sa julgeksid oma tootest kõigile sõpradele rääkida ning oma nime alatiseks sellega siduda. Kui ei, lükka kõrvale. Kui jah, lase käia.

  4. Tee seda kirega. Su idee peaks panema helisema midagi sügaval su sees, et see mõte kiiresti ei kustuks. Äri alustamine ja pinnal hoidmine nõuab vastupidavust ja meelekindlust ning kui sa ise oma ideesse usud ning teed seda kirglikult, on tõenäolisem, et saavutad sellega ka edu.

Kirg tekitab rohkemat kirge ja head ideed viivad järgmiste heade ideedeni. Palju edu oma pärli otsingul!

Sarah Kaussi artiklist „Finding Your “Aha” Moment: Tips For Identifying An Idea Worth Pursuing“.